Saturday, October 9, 2010

kerja kerja kerja............

utk 1 miggu yg penuh dengan aktiviti kerja dan mencari kerja...... setat ari sab2 mgu lpas aku keje kt warung kayu manis. mule2 kne jage air... bpk best gle mase 2.. tibe2 kne tukar kat department nasik ayam plak.. naseb baek aku ade pengalaman potong ayam mase join navy dlu... mule2 mmg la cam susah sket.. tp sekarang ni aku da bole wat nasik ayam terbang.. nak rase nasik ayam aku dtg la dpn pasaraye bintang.. skrg da jadi giant.. aku bg nasik lebeh ayam lebeh sup lbeh.. harge.... murah je.. tiap2 mlm aku stil keje uptown.. sehari gaji aku dlm rm 51.. kalo da sebulan da rm1500.. kalau da setahun da rm18000.. kalau 5 taun da rm90k campur interest.. fuh kaye aku... hehehe... mmg la ari2 mkn free.. dt kuar utk myk moto je,.. tp 1500 sebulan mmg x ckup la...nak cite pasal Interiew plak ari rabu aku g interview kat IQM.. utk kedua kalinye aku interview.. camne la HR 2 bole ilangkan aku pnye resume ngn sijil.. x pasal2 aku kne wat baru.. pagi2 da bgn awal2 pinjam note QC abu konon2 nak bace la.. saampai je IQM, aku parking moto then masik opis.. jmpe cik azmi.. salam dye pas2 jmpe mel.. receptionis IQM yg hot... pas2 kene isi borang lagi.. kne jawab exam lg.. padahal aku da jawab da soklan 2 time 1st intervw sblm raye... utk 2nd intrvw ni.. aku kne jmpe cik azmi.. aku mintak jawatan exec QC.. sekali cik azmi tye ape kaitan tme aku praktikal dlu ngn QC n ISO TS 16949.. mmg tergagap2 la aku nak jawap.. mmg frust.. aku x dpt jd management trainee.. dye bg aku jawatan shift supervisor.. adoi.. kne keje shift la aku... x bleh la aku nk keje uptown hari2... aku mintak gaji rm1800... abes je intervw aku trus lpk ngn pak guard.. smpai je kt pak guard 2 pnye base ade sorang awek menanti aku disitu.. hahaha.. bkn awek.. kwn je.. farhana x navy.. dye da seminggu keje IQM.. bhgian BnD.. dye ajak aku teman dye sementare tgu membe dye amek kete.. byk gak la aku sembang ngn dye... rupenye dye duk kt ani sup utara.. dpn umah aku je.. bole la aku tumpang dye g keje.. hahaha.. aku tye gaji dye.. dye pnye gaji rm2000.. menyesal aku mintak gaji RM1800... rupenye gaji degree mmg dye byr RM2000... hmm.. ptg td kol HR IQM tye pasal 3rd intervw... dye ckp tgu panggilan hangit dr dye.. mintak2 la dpt... semalam aku isi borang kat ump ngn mpob.. xtau la dapat ke x...   semalam ade rmai kwn2 aku dtg uptown.. jmpe pathi tukijan.. ahmad faisal fadil dan rakan2.. suraya jakel... dak keratong... padil ofkos la akn lepak kdai aku.. ajar aku lagu muse.. nk ajak jamming katenye.. pas2 hisyam x navy kol ajak maen futsal kol 3.. aku pon trus mengOKkan lalu memesej elly kayu manis.... de ckp msuk keje kol 2 smpai kol 7.. pas maen futsal aku pon pulang kerumah ngn kepuasan melampau sebab sumbat byk gol mlm 2 smpai hancur kasut futsal aku... mmg penat bekerja sehari 12jam.. tp keje uptown rilek je,.. byak duduk je.. da la x ramai masuk kdai aku... kdai sebelah je ramai... bos aku ade 2 kdai... arini sales aku dalam rm 60 je.. tensen aku.. blik je keje jmpe tuan ape ntah namenye dak navy.. pas2 aku msuk umah.. trus bkk facebook... trus tulis blog.. skrg nak mkn nasi beriyani yg hasnul pos kat aku.. esok warung cuti.. xtau lg nak wat pe.... yg penting sekarang ni.. tdo............................. gudnyte evrybadi...

No comments:

Post a Comment