Monday, November 8, 2010

penggunaan bahasa melayu tinggi...

salam semua.. semenjak aku terbaca sebuah buku yang menceritakan diari kehidupan seorang mat despatch... aku mula terpengaruh dengan penggunaan bahasa melayu tinggi.....ape itu bahasa melayu tinggi... akan diterangkan dalam edisi akan datang. aku mahu bermula dengan penganalan diri dan adik beradik dahulu. nama aku mohd nazri bin abdul hamed.. berasal dari felda keratong 6 pahang. mempunyai 8 orang adik beradik. 4 lelaki dan 4 perempuan. aku merupakan anak kelima. kakak aku yang pertama berumur 31 tahun merupakan seorang guru sekolah rendah dan sedang menetap di kuantan. manakala kakak aku yang kedua merupakan seorang jururawat di salah sebuah daerah terkenal di melaka. beliau berumur 29 tahun. anak ketiga didalam adik beradik aku merupakan seorang anggota kerja majlis bandaraya shah alam dan sudah tentu beliau tinggal di shah alam. beliau berumur 26 tahun... abang dan kakak kakak aku ni sme da dapat anak... semuanya berumur dibawah 3 tahun. manakala abang aku yang lagi seorang masih bujang seperti aku.. berumur 24 tahun, bekerja sebagai tenaga pengajar di IKM pekan. manakala aku seorang yang optimis dan prejudis bekerja di sektor swasta dan masih mencari lubang pekerjaan didalan sektor kerajaan. adik aku pula berumur 20 tahun dan masih menuntut di kolej kejururawatan kuching.. sudah tentu beliau akan kerja dengan kerajaan juga. seterusnya adik aku seorang calon spm tahun ini masih belajar di sekolah lamaku. dan yang terakhir berumur 12 tahun.. seorang lelaki yang aktif bersukan tetapi gemuk.. sekian sahaja untuk hari ini..

No comments:

Post a Comment